אמיר לוי, כיצד למצוא עובדים ושיתופי פעולה בלינקדאין

כיצד למצוא עובדים ושיתופי פעולה בלינקדאין

בעלי עסקים ומנהלי כוח אדם עושים את הפעולות הלא נכונות בכל מה שנוגע לגיוס כוח אדם. כתוצאה מפעולות אלה העסק שלהם מפסיד הרבה כסף!

כדי למצוא עובדים ושיתופי פעולה בלינקדאין בצורה טובה שתביא תוצאות ותכניס כסף לחברה, אני עובד בשיטה הזאת:

1.      בניית תשתית: יצירת מערכת חיפוש שותפים ועובדים בלינקדאין

2.      העלאת ערך החברה: בניית תדמית נכונה לעסק ואנשי החברה בעזרת תכנים איכותיים

3.      נטוורקינג עסקי: תקשורת עם לקוחות ויצירת שיתופי פעולה

אז איך עושים את זה?

אסביר על כמה כלים ושיטות עבודה בלינקדאין.

 

1.    פרסום ב-share an update

כאשר אתם נמצאים בפרופיל האישי שלכם, יש לכם אפשרות לכתוב פוסט (בדומה לפייסבוק).

בקשו מהקהילה שלכם שיעזרו לכם למצוא את העובד המתאים. אחרי הכל הם מכירים אתכם ואת החברה שלכם הכי טוב, הם יתנו המלצה לעובד החדש. בפוסט בקשו מעובדים בחברה ומהקשרים האישיים שלכם לשתף את ההודעה.

 

לינקדאין לעסקים

 

את העדכון שלכם תוכלו להגדיר כפומבי (public) וכן לפרסם אותו בטוויטר, אם יש לכם חשבון.

 

1.    פרסום בדף החברה

אם עדיין אין לכם דף חברה בלינקדאין, זה הזמן ליצור אחד! פרסום בדף החברה יצור חשיפה בקרב עוקבים, ככל שתעלו יותר תכנים, עדכונים, תמונות וכד' לדף החברה, הדף יצבור יותר עוקבים ותוכלו למנף את הדף בלינקדאין למימוש היעדים שלכם (מכירות, מציאת עובדים או מציאת שיתופי פעולה).

בקשו מכל העובדים בחברה לשתף את התכנים שאתם מעלים לדף החברה ובצורה כזאת תביאו אנשים לדף.

חלק המעוקבים יכולים להיות העובדים הבאים בחברה! מנהלי כוח אדם רבים פשוט מחפשים בתוך רשימת העוקבים אנשים שיכולים להיות רלוונטיים. (מסתכלים על הגדרת התפקיד של העוקבים, מאתרים אנשים שעשויים להיות מתאימים, נכנסים לפרופיל האישי וקוראים על העובד הפוטנציאלי)

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

2.    פרסם בקבוצות

פרסם בצורה מסודרת וברורה בתוך קבוצה. מנהלי הקבוצה מאוד אוהבים שמפרסמים אצלם עבודה.....

שלבים:

1.      בחר קבוצות ייעודיות

2.      בחר discussions

3.      כתוב כותרת מושכת והוסף פרטים

4.      הוסף קישור לדף החברה וטלפון

5.      הגדר כ job .

6.      שתף.

 

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

3.    חיפוש אנשי מקצוע

לינקדאין מבינה טוב במה היא טובה (ניתור אנשי מקצוע). היא כל הזמן משפרת את מערכות החיפוש ואתם חייבים להכיר אותן.

לצורך הדוגמא, נערוך חיפוש של אנשי VP marketing .

 

נגדיר את מי אנחנו רוצים למצוא

·         כל מי שנמצא במעגל השני שלי ומעלה (אני לא רוצה לפנות לחברים שלי ממעגל ראשון!)

·         עובדים בישראל

·         כל התעשיות

·         עבודה קודמת (לא משנה)

·         הוספת מילת מפתח: במידה ומילת המפתח נמצאת בפרופיל של האדם, הוא יעלה בחיפוש

 

 

 

ניתן לשנות את החיפוש שוב ושוב לפי הצורך, להוריד תעשיות לא רלוונטיות ובכך לצמצם את תוצאות החיפוש. ניתן לשמור את התוצאות שקיבלנו בכל שלב.

 

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

אחרי שסיימנו את החיפוש יתקבלו המון פרופילים של אנשים מתאימים, לפי הגדרת התפקיד שלנו. כעת כל שנותר הוא ליצור איתם קשר באופן אישי.

 

 

איך יוצרים קשר?

ישנן מספר אפשרויות:

1.      Save = שמור את פרטי האדם

2.      בקש מהקשרים שלך לחבר בניכם

3.      שתף את פרטי האדם עם הקשרים שלך בלינקדאין

 

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

תוכלו גם לנסות  לברר פרטים נוספים באינטרנט, לפני שתחליטו למי לפנות.

ניתן גם למצוא פרופילים זהים ולמצוא אנשים המקשרים בינכם.

Similar : עוד אנשים שיכולים לעניין אתכם – לינקדאין נותן לכם רשימה של אנשים נוספים שחולקים את אותו תיאור ושהפרופיל שלהם דומה.

Shared connections : כאן תוכלו למצוא אנשים שמכירים את האדם שאתם מחפשים. זה הזמן לקבל המלצות על האדם.

 

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

לינקדאין גם יראה לכם מהן נקודות ההשקה שלכם עם אותם אנשים. מי מהאנשים בקהילה שלכם מכיר אותם, מהם הכישורים המשותפים לכם ולהם ועוד.

 

 

לינקדאין לאנשי עסקים

 

כיצד מומלץ ליצור קשר?

·         נסו לא לגשת ישר לעניין בהתחלה.

·         ספרו בקצרה מה אתם עושים, נסו להזכיר איש קשר משותף.

·         הסבירו מה אתם מחפשים לחברה שלכם ומדוע בחרתם דווקא בהם.

 

 

4.    פרסום עבודה בלינקדאין

ניתן גם לפרסם עבודה בתשלום. במידה ויש לכם משרה, ניתן לפרסם בלינקדאין בתוך הפיד של החברה. אחרי שתפרסמו את המשרה תוכלו לשתף את הפרסום גם בפרופיל האישי שלכם וגם בקבוצות (להפנות קישור) ובכך להגדיל את החשיפה של הפרסום.

 

 

פרסום עבודה בלינקדאין

 

מציאת שיתופי פעולה

מציאת שיתופי פעולה זהה למציאת עובד ברגע שאתם יודעים איזה סוגי עסקים אתם מחפשים.

ההבדל היחיד הוא שעבודות ניתן לפרסם בצורה ייחודית, ושיתופי פעולה לא.

 

העלאת הערך שלכם בלינקדאין

רוצים לדעת משהו נוסף?

תוכלו להיכנס ל www.linkedin.com/answer , זהו מקום מעולה למצוא תשובות לשאלות שלכם.

תוכלו גם לענות על שאלות של גולשים ובכך להעלות את הערך שלכם בתור אוטוריטה.

 

הנשק הסודי של לינקדאין

רוצים לקבל מידע על עסק מתחרה?

שלבים:

1.  Advanced search

2. רשמו את שם החברה שאתם מעוניינים לחקור.

3. רשמו תפקיד קודם 

4. צרו קשר עם בעל התפקיד.

 

 

חיפוש בלינקדאין

 

זה הכל!

עכשיו תורכם לנסות! תוכלו להעביר את המידע הזה למנהלי השיווק שלכם או למנהלי כוח אדם ולהתחיל לראות תוצאות!

 

שיהיה בהצלחה!

 

 

כותב המאמר:  אמיר לוי – מומחה לשיווק דיגיטלי ומדיה חברתית בעלים של חברת "הברקה חברתית – שיווק דיגיטלי"

אמיר לוי הוא יזם, מהנדס אלקטרוניקה ומומחה לשיווק דיגיטלי ומדיה חברתית. אמיר עובד עם מגוון רב של חברות כאשר המטרה היא לייצר כלי עבודה ולתמוך בחברה בתחום השיווק הדיגיטלי במדיה החברתית.

אמיר מעביר הרצאות בתחום ומלווה עסקים ופרויקטים בתחום השיווק הדיגיטלי מתוך הבנה כי עסקים קטנים מצליחים יותר ומגדילים את נתח השוק שלהם כאשר הם מקבלים הכשרה מקצועית בשיווק דיגיטלי.

"הייתה לי קריירה מוצלחת כמהנדס אלקטרוניקה בעולם ההיי-טק, בה התמחיתי ביצור שבבים למערכות מעולם התקשורת. ייצור שבבים הוא תחום מוערך מאוד והמהנדסים העובדים בו נחשבים מהמהנדסים הטובים ביותר בשוק. אבל אחרי כמה זמן הרגשתי שמשהו לא מסתדר לי, הרגשתי שאני לא נמצא במקום הנכון. היה לי צורך בתקשורת עם אנשים ורצון להדריך ולעזור. התחלתי את דרכי העצמאית. פתחתי חברות לשיווק באינטרנט, עברתי קורסים בשיווק ומכירות מטובי המרצים בארץ ובעולם וב-4102 הקמתי את הברקה חברתית- שיווק דיגיטלי."

"הברקה חברתית- שיווק דיגיטלי" נותנת פתרונות שיווק ומכירה בעולם הדיגיטלי וברשתות החברתיות לעסקים. אנו מתמחים במתן פתרונות פשוטים וזולים כדי להגדיל את מכירות העסק. אנו מביאים רעיונות מהארץ ומהעולם ומיישמים תהליכים שהוכחו בחברות בישראל.  החברה נושאת את דגל החדשנות והרלוונטיות ומשתמשת בכלים פשוטים וקלים להטמעה.  אנו מאמינים בכנות וישירות ככלים החשובים ביותר להצלחה של כל עסק.

 

להורדת המאמר בקובץ PDF לחצו על הקישור:

כיצד למצוא עובדים ושיתופי פעולה בלינקדאין - התאחדות התעשיינים.pdf